Vyhnite sa túto zimu chorobám

Poznáte to, zima začala, a s ňou aj sezóna prechladnutí a chrípok... a angín, zápalu priedušiek, nákaz chlamýdiami a mykoplazmami, atď, atď.

Máme pre vás niekoľko tipov, ako sa posilniť, aby ste mohli čo najlepšie odolávať a aj keď vás niekto z toho množstva neznámych ľudí, ktorých denne stretnete, nakazí, pomôže vám to aspoň lepšie sa s chorobou vysporiadať.

1. Užívajte vitamín D

Prirodzená produkcia vitamínu D je počas zimy podstatne znížená a suplementácia vitamínom D je všeobecne odporúčaná. Podľa kanadských výskumníkov može konzumácia 10000 IU vitamínu D týždenne znížiť riziko infekcií horných dýchacích ciest o polovicu.

Najnovší výskum dokonca ukázal potrebu až 8000 IU vitamínu D denne pre dospelých na to, aby dosiahli optimálnu úroveň vitamínu D v krvi.

2. Pite zelený čaj

Je čas nahradiť rannú (a aj inú) kávu zeleným čajom. Podľa nemeckej štúdie vysoký obsah EGCG v zelenom čaji pomáha pohlcovať vírus chrípky a zabraňuje mu dostať sa do obehu. Tento katechín môže takisto pomáhať pri obrane proti istým druhom baktérií. Pokiaľ nechcete piť litre zeleného čaju, môžete siahnuť po extraktoch zo zeleného čaju alebo doplnkoch obsahujúcich EGCG.

3. Doplňujte zinok

Zinok je súčasťou viac ako 3000 telesných bielkovín a viac ako 200 enzýmov. Zinok sa podieľa na viac enzymatických reakciách v tele, ako hocijaký iný minerál. Zvyšuje produkciu bielych krviniek a pomáha bojovať proti infekcii, zvyšuje počet buniek, ktoré bojujú proti rakovine, pomáha imunitnému systému uvoľňovať viac protilátok a urýchľuje hojenie rán.

V prípade doplnkov siahajte po chelátovaných formách.

4. Konzumujte antioxidanty

Snažte sa konzumovať dostatočné množstvá antioxidantov, napríklad v tmavom ovocí, alebo najviac známy vitamín C. Zároveň s konzumáciou ovocia dostanete do tela aj početné množstvo minerálov.

5. Pravidelne, aspoň 3-krát do týždňa, cvičte.

Nezabúdajte na pravidelný pohyb ani počas zimy. Pravidelný tréning zvyšuje počet obranných buniek, ktorých zvýšená hladina sa udrží až 36 hodín po tréningu. Pozor však, aby ste to neprehnali, prílišná záťaž vedie k zníženiu počtu týchto buniek.

6. Pite dostatok vody

Lekári odporúčajú vypiť aspoň 2 litre vody (pri vyššej telesnej hmotnosti viac). Voda pomáha obličkám plniť svoju funkciu a vyplaví toxíny, ktoré sa nahromadia v tele. Počas chrípky je hydratácia ešte dôležitejšia.

7. Dostatok spánku (a magnézium)

Nedostatok spánku nás robí nachylnejšími na choroby. Niekedy to však nie je len o dĺžke spánku, ale aj o povahe človeka. Pozitívne naladení ľudia zvládnu obranu prípadnej infekcie lepšie ako vystresovaní.

Magnézium vám pomôže pri relaxácií, či už zo stresu, alebo pre lepšie navodenie spánku.

8. Pri tvrdom tréningu užívajte BCAA

Pokiaľ je váš tréning náročný (čo by mal byť), užívajte dostatočné množstvo BCAA. Niektoré štúdie ukázali znížené riziko infekcie až o 34% pri ťažkom tréningu.

9. Nazabúdajte na glutamín

Glutamín je neodmysliteľnou súčasťou dobrého fungovania imunitného systému a v časoch stresu a prílišnej záťaže sa stáva esenciálnym. Dávkovanie glutamínu pred a po vytrvalostných tréningoch znižuje riziko infekcie horných dýchacích ciest.

10. Probiotické kultúry

Štúdie ukazujú, že konzumácia najmä kmeňov lactobacillus znižuje riziko infekcie horných dýchacích ciest o 27%. Doprajte si denne teda jednu porciu jogurtu so živými kultúrami, alebo kvalitný doplnok s probiotickými kultúrami.

BONUS

Okrem stravy a cvičenia je veľa odporúčaní pochádzajúcich z výskumu. Za všetky vyberáme jeden:

Prestaňte sa chytať

Ľudia, ktorí sa podvedome občas chytajú sa nos, oči, tvár, majú o 41% vyššiu šancu ochorieť na nejakú infeckiu horných dýchacích ciest v porovnaní s tými, ktorí sa nechytajú. Pokiaľ to neviete zmeniť, vaše šance vylepšíte častým a poriadnym umývaním rúk, klasicky mydlom pod tečúcou vodou aspoň 20 sekúnd, s následným vysušením rúk.

Kategórie

Ciele

Výrobcovia

Shop Roku 2014
Dnes je 26.June 2017, meniny má Adriána , zajtra Ladislav(a)
Bodyworld - doplnky výživy
Kontakt
BodyWorld
Elektrárenská 1
83104 Bratislava
Sledujte nás

Možnosti online platby
TrustPay - platobný systém