Dnes je 15.December 2018, meniny má Ivica , zajtra Albína
Bodyworld - doplnky výživy

Prečo by si si mal pripravovať jedlo deň vopred?

Každý nejako začínal s cvičením. Prvé tréningy boli určite nesmelé. Kde ísť? Čo robiť? Ako cvičiť? Jednoducho si prišiel do posilky a náhodne si si vyberal činky alebo stroje. Bez systému (určite si robil veľa cvikov na prsia a biceps), ale aspoň si mal pocit, že cvičíš a prinesie to výsledky. Prinieslo? Možno áno, ale pravdepodobne nič veľké, o čom by malo zmysel hovoriť. Tréning začne zaberať vtedy, keď má systém. Potrebuješ aspoň základný rozpis toho, čo máš robiť. Rovnako to funguje aj so stravou. Ak nemáš systém - nemáš ani výsledky. Preto si treba stanoviť plán a dodržiavať ho. Väčšina ľudí má daný tréningový plán, ale nemá jedálniček a nepriravujú si jedlo dopredu. A to treba zmeniť. Prečo?

V prvom rade si treba uvedomiť, že bez správnej stravy sa nepohneš. Je škoda "zahodiť" kvalitný tvrdý tréning kvôli tomu, že nebudeš pred ním a po ňom prijímať všetky potrebné živiny, z ktorých si telo dokáže budovať svaly. Možno si povieš "ja viem, čo mám jesť a za pochodu si tvorím denný jedálniček". Skús si napísať, čo si zjedol za posledné dva dni a napíš si optimálny jedálniček, ktorý by si chcel dodržiavať. Sú tam rozdiely, však? A práve preto je dobré plánovať si tieto veci s predstihom.

Dôvody, prečo si plánovať jedálniček dopredu

  • nezješ ani viac ani menej, ako máš v pláne. Ak si budeš nakladať na tanier vždy len "podľa oka" a podľa toho "čo máš v pláne a vieš to odhadnúť", ľahko sa ti stane, že prekročíš denný kalorický limit aj o niekoľko stoviek kalórií. Alebo naopak, prijmeš menej ako by si mal a očakávané výsledky sa nedostavia.
  • čo si navaríš, to si aj zješ. Ako to je myslené? Ak si navaríš jedlo kúpené za vlastné peniaze, pravdepodobne ho nevyhodíš. Dáš si záležať na tom, aby si ho zjedol, keď si zaň zaplatil desiatky EUR. Nepriamo ťa to tlačí k tomu, aby si nevynechával jedlá alebo ich nenahradzoval junk foodom.

  • plánovaním ušetríš desiatky EUR mesačne. Jednoduchá matematika - spočítaj si, koľko ťa stojí bageta, ktorú si narýchlo kúpiš, keď nič nemáš navarené a si hladný. A teraz si spočítaj, koľko kvalitného jedla by si si za tie peniaze mohol kúpiť. Rozdiel nebude len vo veľkosti porcie, ale aj v množstve kvalitných živín, ktoré tvoje telo z tohto jedla prijme.
  • varením deň dopredu ušetríš čas. Ak začneš variť a pripravovať jedlá na nasledujúci deň, pripravíš si viac jedál naraz. Zatiaľ čo sa ti pečie mäso, vieš si uvariť vajcia, zemiaky, spraviť šejk...atď. Ak si budeš pripravovať každé jedlo samostatne, bude to neefektívne a zabiješ tým zbytočne veľa času.
  • ak budeš mať navarené, je menšia šanca, že spravíš prehrešok. Jednoduché - ak to je už raz navarené, tak to zješ. Ak nemáš navarené, začneš vymýšľať, ako si to uľahčiť a skončí to fiaskom.

  • je vhodné mať rutinu. Ako v tréningu, aj v strave. Telo aj myseľ si na niečo zvyknú a keď sa to bude často a pravidelne opakovať, časom mu budú vadiť odchýlky od rutiny. Ak začínaš, celý tento systém tréningov a stravy je pre teba zložitý. Stále myslíš na to, čo máš robiť, čo máš jesť, kedy cvičiť, čo cvičiť... Časom si na to zvykneš a budeš to brať ako normálnu vec, ktorá sa začlení k tvojmu životu a dennej rutine ako ostatné veci. Budeš to brať automaticky a bez tohto prvotného stresu sa prepracuješ k svojej vysnívanej forme.

Dúfam, že som ťa týmto presvedčil o tom, aby si si pripravoval jedlo na deň dopredu. Keď si na to zvykneš, nebudeš sa chcieť vrátiť k "tvoreniu jedálnička za pochodu".

Kategórie

Ciele

Výrobcovia

Kontakt
BodyWorld
Elektrárenská 1
83104 Bratislava
Sledujte nás

Možnosti online platby
TrustPay - platobný systém
Darcekovy poukaz SK
Vianočné balíčky